Zespół: Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej i Przedszkole w Niechlowie

WYCIECZKA HISTORYCZNA

Dnia 9 i 10 czerwca uczestniczyliśmy  w wycieczce do Wrześni, Konina, Kalisza i Gołuchowa zorganizowaną przez Klub Historyczny im. Stefana ,,Grota’’ Roweckiego we Wrocławiu.

W pierwszym dniu zwiedzaliśmy Muzeum im. Dzieci Wrzesińskich. Tam pogłębiliśmy swoją wiedzę na temat represji niemieckich wobec Polaków.

Następnie udaliśmy się do Konina. Największą atrakcją okazał się park miniatur ,,Mikroskala’’.

Mogliśmy tam obejrzeć makiety ze znanych filmów i ważnych wydarzeń historycznych, a także wziąć udział w warsztatach plastycznych. Bardzo podobał nam się również seans w kinie 6D.

Tam emocji naprawdę nie brakowało.

Drugiego dnia mimo niesprzyjającej pogody zwiedziliśmy Kalisz. Mieliśmy okazję zobaczyć wspaniałe widoki z wieży ratusza na całe miasto, katedrę oraz podziwiać piękną starówkę.

Ostatnim punktem wycieczki był zamek w Gołuchowie.

Oprowadził nas po nim przewodnik, który opowiedział nam wiele interesujących faktów z życia właścicieli tego zamku.

Wszyscy mogli podziwiać piękną architekturę zamku i kolekcję obrazów.

Wycieczka była dla uczestników okazją do aktywnego spędzenia czasu i pogłębiania wiedzy.